10 خرداد 1395 - 15:41 شناسه خبر: 4356 نسخه چاپی

دبیرکل کانون انجمن های صنفی صنایع غذایی ایران تشریح کرد

مهمترین فرصت‌های سرمایه‌گذاری در صنایع غذایی ایران

مهمترین فرصت‌های سرمایه‌گذاری در صنایع غذایی ایران دبیرکل کانون انجمن های صنفی صنایع غذایی ایران تشریح کرد
دبیرکل کانون انجمن های صنفی صنایع غذایی ایران با تشریح فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بخش صنایع غذایی ایران اظهار کرد: قابلیت سرمایه‌گذاری در ...

دبیرکل کانون انجمن های صنفی صنایع غذایی ایران با تشریح فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بخش صنایع غذایی ایران اظهار کرد: قابلیت سرمایه‌گذاری در این بخش تحت مدیریت با برندهای بزرگ برای تولیدات مشترک با ایران فراهم است.

به گزارش روابط عمومی کانون انجمن‌های صنفی صنایع غذایی ایران به نقل از ایسنا، کاوه زرگران در نشست معرفی فرصت های همکاری و سرمایه‌گذاری شرکت‌های ایرانی و آلمانی که روز گذشته (یکشنبه 9 خرداد) در هتل اسپیناس برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مهم ترین نیازها و ضرورت‌ها در بخش تولید صنایع غذایی در ایران به روز‌آوری و ارتقاء خطوط تولید صنایع غذایی در کشور است.

وی افزود: ایرانی‌ها در زمینه دستیابی به تکنولوژی همواره پیشرو بوده‌اند. خطوط پیشرفته و تمام اتوماتیک بیش از 50 سال گذشته در ایران راه‌اندازی شد،‌ اتفاقی که نشان می‌دهد تولید‌کنندگان ایرانی همیشه به ارتقاء تکنولوژی تولیداتشان اهمیت می‌دادند.

رییس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی تهران ادامه داد: حتی در سال‌های اخیر و در زمان تحریم‌ها تولید‌کنندگان ما از به‌روزکردن تکنولوژی تولیداتشان غافل نبودند و در سال‌هایاخیر خطوط جدیدی در واحد های تولیدی ما نصب و راه‌اندازی شد.

زرگران تصریح کرد: موضوع مهم دیگر مشارکت شرکت های مختلف در قالب شرکت‌های چند ملیتی است. شرکت‌های صنایع غذایی با توجه به سرانه مصرف عمدتا بالاتر از میانگین جهانی در ایران می‌توانند در زمینه صنایع غذایی در کشورمان سرمایه‌گذاری کنند.

وی افزود: ایران بازار 80 میلیونی بالقوه‌ای برای محصولات غذایی است و در مجاورت خود در کشور‌های منطقه از بازار 400 میلیونی برخوردار است که بخش عمده شان وارد کننده مواد غذایی هستند، این قابلیت وجود دارد که تحت مدیریت با برندهای بزرگ شرکت‌ها تولیداتشان را گسترش دهند و بتوانند تولیدات مشترک ایجاد کنند.

رییس کمیسیون اتاق بازرگانی تهران اضافه کرد: امروز ایران تنها یک بازار مصرفی نیست و کسانی که تمایل دارند صرفا کالای نهایی خود را به ایران صادر کنند باید تلاش کنند که تولید مشترک به ایران بیاورند.